Förkyld

Axel är förkyld. Stackars liten! Snorig, täppt och lite hosta. Men det är lite bättre idag tror jag. Undrar om det är därför han inte har sovit lika länge på dagarna igår och idag? Bara under promenaden, inte fortsatt att sova när vi kommit hem som vanligt. Kanske är jobbigt att sova när man inte kan andas som vanligt. Han vaknade även fler gånger under natten till idag.

Och igår höll jag på att dra på mig mjölkstockning, promenerade ju i bara t-shirt eftersom det var så varmt. Och sen på kvällen hade jag så ont och knöligt så jag var tvungen att pumpa ur, då blev det lite bättre och idag är det rätt bra. Idag på promenaden hade jag värmeinlägg, det var varmt! Men jag har inte fått ont heller.

Vi måste försöka hitta nåt solskydd till vagnen, det är irriterande när han får solen i ansiktet när vi är ute. Och det är väl inte så bra heller.

Till helgen blir det kalas i dagarna tre. På lördag kommer mamma, mormor och Jennie. På söndag är det Jens familj och på måndag kommer pappa och Ulrika. Hade tänkt att jag skulle baka till alla, men insåg här om kvällen att jag varken har tid eller lust att göra det. Så igår beställde jag en tårta, och ska köpa nåt annat till en dag också. Men jag ska nog baka iallafall en kaka, om jag hinner. Hittade ett spännande recept.

Axel har snart sovit i två timmar i sin bilstol, han sover nog igen den förlorade sovtiden från idag. Det är bra. Hoppas att han inte får ont i magen ikväll bara. Han har haft det varje kväll igen sedan i söndags.

Kommentarer
Postat av: Ida-Marie

Skönt att det kändes bättre i bröstet, inge skoj när det gör ont :-( Hoppas ni får en lugn kväll och att hela familjen är på top ihelgen när det är dax för kalas :-) KRAM

Postat av: farmor

Jag kan titta i morgon fred.om jag hittar ngt solskydd ska umgås med faster (Nelly)

2007-04-26 @ 22:06:18
Postat av: Pappa o Ulrika

Det är bra att du inte överanstränger dig med en massa bakning o.d. utan tar hand om Axel i stället. Vi ser fram emot ett soft besök på fiket.

2007-04-29 @ 22:48:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback