Lucia

Imorse klev jag och Axel upp strax före 8. Skönt att få ligga kvar så länge, men vi hade varit vakna till och från sen 4, så det var välbehövligt. Iallafall så hann vi se lite lucia på tv, men det är det enda vi firat med idag. Nästa år blir det annat, luciatåg på dagis, mysigt! Vi var ju och besökte ett dagis förra veckan. Där får bara föräldrarna komma och se luciatåget. Så i samråd med mamma/mormor bestämde vi ikväll att vi måste välja ett dagis där även moster/mormor/farmor... får följa med. Får se hur det blir med det... Ska till en annan förskola på måndag och ska försöka få komma till två till så fort som möjligt också.

Idag har vi iallafall tagit en långpromenad hem till Linda, det tog lite drygt en timme, och det var jätteskönt ute även om det var lite kallt. Vi fikade och pratade och Axel fick låna Teos leksaker, hoppas han inte misstycker.

Kommentarer
Postat av: Ida-Marie

Förskolan jag var på intervju på hade sitt luciafirande ute på gården så alla som ville kunde komma, mycket bra tycker jag!! Den förskola Ebbe börjar på tänker jag lägga in det som förslag :-) för Ebbes morfar vart mycket besviken när han hörde att det bara brukar vara föräldrarna och syskon som får komma..

Postat av: Ida

Ah, ni har redan hittat stjärngossen.. En allvarlig gosse ska ni veta...Klart morfäräldrar, mostrar o.dyl måste få komma på lucia, vad är det för dumma regler?!?!?

Nu ska vi snart bada igen.

2007-12-14 @ 15:05:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback