Somna själv

Axel är frisk, tyvärr hann han smitta mig, inte med ögoninfektionen som tur är, men med förkylningen. Igårkväll hade jag lite feber, men efter en hyfsat god natts sömn och lite alvedon och ipren är jag på jobbet.

En dag i helgen när Axel skulle sova efter lunchen, och jag som vanligt satt med honom, så var han ovanligt pratsam och kunde inte slappna av. Jag blev lite less på att sitta där, så jag sa "lägg dig ner och sov nu, jag går ut och väntar". Jag gick ut, ställde mig utanför dörren för att höra vad som hände. Han var tyst, gnällde lite och jag stack in huvudet och upprepade "lägg dig ner och sov nu", och efter ett par sånna vändor sov han. Fantastiskt! Vi fortsatte så och nu somnar han själv varje kväll, utan gnäll eller gråt. Det är så skönt!

Tyvärr tror jag att han blivit lite extra oroligt, för han vaknar 1000 gånger per natt istället. Och det är ju inte heller så bra. Det slutar så gott som varje natt med att han får komma till oss, för att man inte orkar kliva upp 4 gånger i timmen hur länge som helst... Men när jag går in till honom på natten, ger honom nappen och viskar "lägg dig ner och sov, älskling", så viskar han tillbaka "ja", och somnar... Sötnos!

Kommentarer
Postat av: Ida-Marie

Vad duktig han är som somnar själv!

2008-11-21 @ 21:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback