1,2,3,4

I helgen har vi jobbat och jobbat! Tidig lördag morgon började Jens bygga sänggaveln som jag ritat, och det såg bra ut! Sen tog han en paus och åkte till Löran och fotade med Robban, och Axel och jag fick besök av morfar och moster Jennie. Axel fick en liten present av Jennie, ett "plypla".
Sen åkte vi en snabb vända till Birsta för att provligga sängar och köpa lite annat smått och gott till sovrummet, blev två sängbord, knoppar, lampa och lakan.

På söndagen fick Jens hjälp av Robban att åka till Ikea igen med släpvagn och köpa madrassen, garderobsdörrar, en hylla och plåttak till vedboden. Sen moterades det säng, lampa och sängbord.
På eftermiddagen kom en familj och köpte vår gamla sängstomme och sängborden. Jätteskönt att bli av med så snabbt! Det är ingen som behöver ett soffbord, en tv-bänk, två garderobsdörrar eller en hylla...?

Och sen, efter maten grundmålade jag sänggaveln och idag ska jag köpa färg. Skulle tro att det räcker med två strykningar, så på torsdag kanske vi kan ställa gaveln på plats. Spännande! Nu är det "bara" överkast och mattor som saknas. Jag har hittat ett jättefint överkast, men det är lite dyrt. Fast jag har nog insett att det antingen finns Ikeas allra billigaste eller så kostar de runt 1000:-...

Axel har lärt sig att räkna. Eller han kan säga siffrorna i följd upp till fyra. Om jag säger "ett", så säger han "tå", "te", "yja".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback