Vilken värme!

I helgen har vi hunnit med ganska mycket. Vi ska måla huset och igår, efter en långprommis på förmiddagen, åkte vi med Axel till mamma. Där fick han vara i några timmar och leka ute i finvädret med mormor och moster Jennie. Under tiden åkte vi och tittade på färg till huset och köpte diverse verktyg och annat som vi behöver. Efter shoppingen fick vi middag hos mamma, och glass med fruktsallad på verandan.

Idag fortsatte det soliga vädret, men det blåste desto mer. Perfekt tvätt-torkar-väder! Och jag har storhandlat, och då menar jag STORhandlat! Eftersom jag fyller år nu till veckan, och firandet beräknas hålla på i dagarna 5, så behöver det en hel del. VI har också hunnit börja tvätta huset, och sälja in kulören vi valde till närmsta grannen. Vi bor ju i radhus, och det ser trevligare ut om det är liknande färg på husen som är närmast varandra. Och nu på kvällen bakade jag en kaka som jag ska bjuda på på jobbet.

Axel trivs verkligen ute nu när snön är borta. Idag har han åkt rutschkana, gungat, sparkat boll, lekt i sandlådan, klippt gräset med sin gräsklippare, och krattat löv och kört sin skottkärra. (Skottkärra är ett svårt ord som lätt förväxlas med påskkärring.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback