Sovmorgon

Jag är så trött efter första arbetsdagen. Men jag tror inte att det beror på jobbet, utan snarare på den gångna helgen och att jag klev upp 5.20 imorse för första gången på 5 veckor.

Några som inte klev upp så tidigt är Axel och pappa. Tvärt om faktiskt, de sov längre än nånsin under de senaste 5 veckorna. De låg kvar i sängen till 8 fick jag höra. Varför händer det aldrig när jag är hemma?

Men sedan var inte Axel alls trött när det var dags att sova efter lunchen, så det var en riktig tröttis i soffan den sista timmen ikväll.

Vi läste "Tummen tittar på natten", en lite spännande bok om spöken och sånt. Axel pratar en del om spöken nu, så det passar bra. På baksidan av boken står vilka andra böcker i Tummen-serien som fanns när den boken kom. Bl.a finns en som heter "Tummens mamma slutar röka". Titeln andas lite 70-tal va? Troligen inget dagens barn kommer att få läsa iallafall.


Titta gärna på mina silversmycken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback