Små grodorna

Vi har haft en skön midsommarhelg, med helt ok väder. Lite för kallt på själva midsommarafton om man ska vara gnällig, men lite sol och inget regn är ändå huvudsaken. Och idag har det ju varit precis som det ska vara i juni, äntligen!

Vi gick till hembygdsgården och dansade och fikade tillsammans med Theo, Ella och Stella. Jätteroligt tyckte Axel, både med dans och med allt folk. Och så träffade vi Monika från Axels dagis, och hennes 9-åriga dotter Alice, som Axel tycker så mycket om. När vi vuxna inte längre orkade jaga barnen bland allt folk gick vi hemmåt och åkte hem till Theo där vi skulle äta och leka. Eftersom de har så fin inglasad veranda kunde vi sitta ute och äta, även om vi fick ha jacka på.

Theo och Ella är ungefär ett år yngre än Axel, och är väl som Axel var. Så deras päron åt i skift och turades om att vara med barn som inte ville äta. Och jag tycker att det är så skönt med Axel att han vuxit ifrån det! Även om det fortfarande inte är några långa middagar som gäller.

Resten av helgen har vi lekt med Stella, hälsat på gammelmormor, haft besök, fortsatt med målandet och så har jag hunnit med att jobba lite med mina smycken. Nu ny vecka och nedräkning till semestern.

Titta gärna på mina silversmycken.
 


Kommentarer
Postat av: Linda

Haha, jag hoppas verkligen att Totte kommer att vara som Axel är nu om ett år. Kanske hinner springa av sig lite spring i benen i alla fall! :) Igår gick han runt och försökte ropa på alla barn han såg med "Askel". Det var inte så många som lyssnade...:)

2009-06-22 @ 07:38:00
Postat av: Anonym

Kikar in , ska vi länka varandra?

Tänkte att vi skulle sprida våra fina mammabloggar.



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback