Stickor och sommarknän

Nu är det sommar, solen är här, det är skönt ute, men lite regn ibland. Axel har inte bara skrapat händerna utan även knät idag. Och fått en stor sticka i handen. Sommar!

Efter middagen idag utbrast Axel:

- Mamma har stora öron!

- Tycker du, frågade jag.

- Jahaa, sa han och skrattade.

Vill bara nämna att jag inte har stora öron...

Och i bilen på väg hem från affären kom vi in på vem som är moster Jennies mamma. Jag förklarade att det är Axels mormor Lena som är Jennies mamma.

- Nej, sa Axel

- Jo, det är din mormor Lena som är Jennies mamma. Och mormor Lena är min mamma också.

- Nej, sa han igen

- Joo, sa jag

- Nähää, sa han och skrattade.

Det är något han har börjat med nu, att liksom skrattade säga jahahaa, eller nähähää, och se lurig ut. Han har även börjat säga "jaha" när man säger något. Det är roligt med alla uttryck!

 
Titta gärna på mina silversmycken.
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Mari

Ska bara inlägga att det var väldigt konstigt att FARFAR är pappas och farbror Mikaels pappa.Så när Jens sa att det är FARSAN höjde AXEL armen och skrek Farsan!! Vad han nu menar,ha,ha

2009-06-22 @ 21:41:34
Postat av: Mamma Melissa -änglamamma och gravid

Han är ju störtskön!



Och det är svårt att hänga med på alla släktband i dagens samhälle;.)) kan till och med jag som vuxen tycka;.))

Postat av: jennie

haha han är rolig.

2009-06-23 @ 08:17:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback