"Kommer blott"

Här om dan när Axel och jag kom hem och gick upp för trappen från bilen till huset så började han räkna trappstegen. Han räknade varje trappsteg som vi gick på, och helt rätt från 1 till 12. Jag blev ganska förvånad. Han kan ju räkneorden, men de brukar inte komma i rätt följd, och speciellt inte när han räknar något speciellt. Nu kanske det mest var att han kunde säga dem i rätt ordning, inte just att han räknade. Men ändå.

Igår på väg till bilen efter dagis sprang Axel, och ramlade, och skrapade upp handflatan. Han blev ju såklart ledsen, men vi hade våtservetter och plåster i bilen, och sen blev det bra. Senare under kvällen berättade han om det för mormor och pappa och morfar.

- Springer fort dagis.

- Ramla handen.

- Kommer blott. (blod)
 

Titta gärna på mina silversmycken.
 

Kommentarer
Postat av: jennie

men om det var fem år sedan för mig måste det väl vara elva år för dig? :) man tar ju studenten när man är 19 (om man fyller på våren)

2009-06-12 @ 07:34:46
Postat av: Daniel

Voi stackars gosse

- men bra att han fick uttryckt sitt fall! :)

Postat av: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Nu går det undan med talet!:.)) Vilken kille!

2009-06-13 @ 12:05:40
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback