Silver

I helgen har vi jobbat på huset, en vägg är nu grundmålad. Jens är borta mycket nu i veckan, så täckmålning blir nog inte förrän nästa helg. Vi ska boka en byggställning idag, som nog kommer på fredag, därefter kan vi börja med gaveln.

Dessutom har jag gjort mina första silversmycken. Det blev rätt bra, men tar nog ett tag innan jag får in rätta knixen. Väntar fortfarande på en del verktyg också.

Axel pratar på ett annat sätt nu. Mer egna uttryck, han säger mer vad han vill och är inte så begränsad av enstaka ord. Igår ropade han:

- Mamma, kom e hjälp e glasögon.


Och ibland säger han:

- Mamma, vet du sak?

Men det är nog bara en rolig grej han kommit på att han kan säga, för när jag undrar vad det är för sak han menar, säger han bara:

- E liten sak.

 
I veckan ska jag på samtal på förskolan.

 

Kommentarer
Postat av: jennie

haha det ska jag också börja säga... på jobbet kanske?

- Elin, vet du en sak?

- Vaddå?

- En liten sak.

2009-05-11 @ 13:43:37
Postat av: Ida-Marie

Blir nyfiken på dina smycken Bilder kanske?? :-)

Postat av: Ida-Marie

Vi mår bra :-) Hoppas på att hinna träffa er snart.. är ju tyvärr så fullt upp hela tiden :-( Vi måste ta tag i att måla huset och byta lite brädor här snart också.. men vi drar lite på det för det känns så jobbigt ;-) KRAM

2009-05-11 @ 20:23:10
URL: http://mimmpan.blogg.se/
Postat av: Mamma Melissa -änglamamma och gravid

Åh, nu rullar språkutveckligen på ordentligt! Det kommer att gå rasande fort!:.))



Och jag säger som Ida-Marie... bilder på smyckena!:.))Blir ju toknyfiken:.))

2009-05-12 @ 01:49:12
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Johanna

Elin säger också, "mamma vet du?", men sen har hon inget mer att säga. :)

2009-05-12 @ 20:42:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback