Spotta

Idag när Axel åt sin lunch, och jag satt med, så tyckte jag att det gick lite väl långsamt. Så för att få honom mer intresserad av maten gjorde jag som jag lärt mig att man kan göra för att få honom att äta eller dricka lite mer. Jag frågade om jag fick smaka på hans mat. Och vanligtvis brukar han direkt svara nej, och istället ta en tugga själv. Men idag sa han att jag fick smaka, så jag gjorde det. Direkt ångrade han sig, och ville inte alls att jag skulle äta av hans spagetti med köttfärssås.

- Nej mamma, inte smaka Axels mat!

- Men jag smakade så lite, det finns jättemycket kvar till dig, svarade jag.

- Mamma, spotta ut!

- Nej, jag har inget kvar i munnen, sa jag och visade honom min tunga.

Han räckte fram lilla handen och satte den under min haka.

- Mamma, spotta ut i Axels hand!

Och han var så bestämd att jag inte kunde låta bli att skratta.

 

Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Ojoj, stränga Axel kommer nog bli polis:.))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback