Finbesök

Idag, lagom till förmiddagsfikat, kom Axel och Jens och hälsade på på mitt jobb. Dagis har stängt för planeringsdag. De hade varit ute och handlat skruv och skulle vidare och köpa färg, men där var det inte öppet, så då kom de till mig och väntade. Trevligt! Axel hade även hunnit köpa bilar, 15 st i ett storpack... Vi får se hur Jens lyckades med att bara ta fram några åt gången.

I lördags var vi på kalas hos Ludvig, som fyller 4 imorgon. Axel har lite svårt att förstå att de inte är lika gamla, att han fortfarande är 2, medan Ludvig nu är 4. Ludvig var också tydlig med att han får spela Lego Starwars, men det får inte Axel, inte förrän han också är 4.

Innan kalaset började ringde jag för att kolla vilken tid vi skulle komma. Ludvig svarade, och jag frågade

- Vet du vilken tid vi ska komma till dig?

Han funderade en stund.

- Eh, eh... Ni kan komma när jag fyller 5!


Resten av helgen har vi gjort en massa tråkiga saker hemma, som knappt ens märks. Planterat om alla blommor och gjort rent kylskåpet. Och målat, såklart. Men även haft middagsbesök av morfar, Ulrika, David och Jennie, och varit till stan och köpt födelsedagspresenter. Och ätit mjukglass med polkaströssel och njutit av det fina höstvädret!


Titta gärna på mina silversmycken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback