Höststress

Igår kväll var jag iväg och träffade tjejgruppen, halva ungefär. Det har blivit lite längre mellan gångerna vi ses nu, sedan alla fått barn, flyttat till hus och har fullt upp för det mesta. Dessutom är det en massa syskon som just kommit eller är på väg, så våra träffar ser inte riktigt ut som de gjorde från början. Men det är alltid trevligt att ses, oavsett om vi pratar om jobbiga saker eller roliga. Igår var det lite av båda.

Tiden går så fort, det är svårt att hinna med allt som borde göras och som man skulle vilja. Vi borde måla lite till, så vi kanske hinner klart planket innan hösten är slut. Vi borde köra bort skrot till tippen. Vi borde storstäda... Den här veckan har jag några smycken att göra färdiga, två halsband och ett armband ska levereras och idag ska jag träffa en kund och ge henne sitt armband. Det blir lite långa kvällar ibland, det är lätt att bli sittande ett par timmar. Men nu är grovjobbet gjort, formen är klar och kvar är bränning, putsning, stansning och montering.

I söndags blev vi inbjudna på en spontan födelsedagsmiddag hos familjen Svensson/Järn. Höstmeny blev det, gott, och barnen lekte och såg på Cars. Axel har ju fått en Blixten-bil av mormor, men har aldrig sett filmen förrut. Jag vet inte riktigt om han kände igen sig. Axel är ju ganska precis mitt emellan i ålder, mellan Ludvig och Lucy, och ibland leker han bättre med Ludvig och ibland passar det bättre med Lucy. Bra att kunna välja.

Efter dagis idag ska vi åka hem till moster Jennie och äta och leka.


Titta gärna på mina silversmycken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback