Pippi

Igår framförde Axel en monolog, ur Pippi, utan att han märkte att jag hörde. Han stog i vardagsrumsfönstret, ,och lutade huvudet på händerna, och armbågarna på fönsterbrädan. Och ur "Pippi firar jul" hörde jag:

- Hej pappa långt bort i Söderhavet

- Hej mamma uppe i himlen.

- Om jag har fått presenter?

- Jaarå.

- Om jag är ensam.

- Näärå.

Astrid Lindgren var ett geni, som förtrollar generation efter generation!

Annars har vi hunnit med mycket i helgen. Igår kastade vi ut granen, fikade hos morfar och Ulrika, och därefter middag hos farmor och farfar. Idag städning, handling och annat fix hemma, och sedan en tur till Birsta där Jens köpte längdskidor (som han är ute och provkör nu) och sedan hem och lagade middag till Stella, Mikael och Terese. Snowraceråkning efter maten och sedan lite efterrätt och mer lek.

Imorgon ska vi träffa Jennie innan hon flyttar. Och kanske blir det bio på onsdag och därefter börjar vardagen igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback