Sand och sten

Lite sommarväder har vi äntligen fått! Inte så varmt, men fint och sol. Det får vi nog vara nöjda med för tillfället. På Axels dagis har de hittat på en del extra roliga saker i veckan. Besök på bondgård och promenad till café. Det är roligt att de hittar på sånna speciella utflykter ibland.

Förra veckan när jag hämtade Axel hade han sand i tänderna.

Dag 1.
- Men Axel, du har ju sand i tänderna, man får ju inte äta sand!
Jag förklarade vaför man inte får äta sand.

Dag 2.
- Men, du har ju sand i tänderna idag med, man får ju inte äta sand!
- Men jag har inte ätit sand.
- Fast det är sand i tänderna, så det har du nog gjort.
- Men jag har ätit sten!

Dag 3.
- Men har du ätit sand i dag också?!
- Nej, jag ramlade i sandlådan och fick sand på tungan.

Påhittiga barn.

Kommentarer
Postat av: Ida

Men det ÄR skillnad på sand och sten.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback