Filur

Vi satt och åt en dag här i veckan, Axel ville gå ut efter maten, och vi behövde handla men varken Jens eller jag hade lust att åka till affären. Jag kom på att vi kanske kunde promenera tillsammans till affären, men ville kolla om Jens var med på det innan jag sa nåt till Axel. Sa lite snabbt till Jens "ska vi ta en p r o m m i s (bokstaverade) till lilla"? Lilla är lilla ica. Jens var inte riktigt med, pro? Axel sa "Men vi kan ta en promenad till lilla affären mamma." Måste nog hitta på bättre kodord, som Jens förstår och Axel inte.

Varje kväll ser ganska lika ut hos oss. Vid läggningen är det först bok, sedan puss och kram, jag älskar dig och sov gott och så. Axel och jag satt och pratade lite efter boken, och innan jag skulle gå ut pussade jag honom på kinden, tre pussar. Axel skrattade lite och konstaterade att jag hade pussat honom på kinden, tre gånger. Sedan torkade han kinden med baksidan av handen. "Och jag torkar en, och torkar två och torkar tre".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback