Händelserik vecka

Axels besök hos tandläkaren gick bra. Han tyckte att det var spännande. Tanden såg förhållandevis fin ut. Det kan vara en blödning i den, som går tillbaka, som ett blåmärke. Men troligast kommer den fortsätta vara grå, och kanske bli gråare. I värsta fall blir det infekterat och då måste den tas bort. Men det hoppas jag att vi slipper! När vi skulle gå mumlade Axel till mig: Men mamma, jag vill ha en mjuk stålmannen! (Jompen som han fick vid sitt första tandläkarbesök) Det fick han ju inte, men en nalle puh-tandborste kunde han få.

Helgen har varit ganska lugn. Eller vi har hunnit mycket, men bara tagit det som det kommit. Bordet till altan börjar ta form. Alla delar är klara, nu ska de monteras ihop och målas. Men det blir nästa vecka.

För den här veckan är det fullt upp. I dag kommer bokbussen till Klockarberget, och vi har ett helt berg med böcker som ska lämnas tillbaka. Imorgon ska Axel ha med sig förmiddagsfika i ryggsäck till dagis. De ska på liten utflykt. Och jag ska träffa Ida-Marie efter jobbet. På onsdag börjar äntligen familjegympan igen, ny grupp med ny ledare på ny skola. Och Elin ska också gå. Det blir kul! Jag hoppas bara att Axel inte är för trött.

På torsdag blir det förberedelser med packning, tvätt, handling och annat inför resa till Stellas stuga på fredagen och över helgen. Och nånstans i veckan ska vi klämma in ett val också.

Kommentarer
Postat av: Ida-Marie

Ses imorgon! :-)

2010-09-13 @ 20:52:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback