Nya sidor

Axel har visat upp lite nya sidor de senaste dagarna. En är att han är riktigt lurig, tex så sa han till mig att han får ha lampan tänd på natten för pappa. Och till Jennie sa han att han fick det för både mig och pappa. Till Jennie sa han också att han fick hoppa från soffan bara när vi fortfarande sover...

Nåt annat som vi inte visste var att han kunde sitta helt tyst i mörkret och vänta på att nån ska vakna. Det har aldrig hänt med oss. Men i söndags, när han vaknade och skulle gå in till Jennie, som lovat att kliva upp med honom, smög han sig in. Jens trodde att han skulle väcka henne direkt. Men hon vaknade en kvart senare av att Axel satt helt tyst under en filt i fotöljen bredvid Jennies madrass och bara tittade på henne.

Och så har han börjat säga as. Det var en bil som körde asfort, och mjölken var askall. Och det kom asmycket bajs! Det är bra med brett ordförråd.


Kom ihåg att kolla in nya
hemsidan, och titta extra på oktobererbjudandet!

Kommentarer
Postat av: jennie

undrar om moster har influerat det nya ordförrådet?

2010-09-29 @ 21:52:22
Postat av: Johanna

Har du? Han sa först att det var han som kommit på det, sedan sa han efter lite lirkande från Jens att det var Johanna på dagis. Vet inte hur pålitligt det är. Det kanske är du? Låter kul iaf :-)

2010-09-29 @ 22:10:27
Postat av: jennie

haha nej jag vet inte, men jag brukar ju säga så fast jag vet å andra sidan inte om jag sa det i helgen.

2010-09-30 @ 08:24:22
Postat av: Farmor Ann-Mari

När han vaknade hos oss i söndags satt han också tyst under filten i sängen o väntade,jag hörde att han vaknade o tänkte se hur lång tid det tog tills han började prata...men det var jag som började först!!

2010-09-30 @ 14:19:36
Postat av: Johanna

Tänk om han kunde göra så med oss också! :-) VÄnta på att vi ska vakna...

2010-09-30 @ 19:26:50
Postat av: Jennie

Nej, till slut smörjde jag med hydrokortison fast man inte får ha det runt ögonen och då försvann det, men nu försöker jag smörja förebyggande. Sacke hade nån bra fet kräm som fungerade för det.

2010-10-01 @ 07:39:51
Postat av: jennie

jobbar du nu?

2010-10-04 @ 22:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback