Påsk

Helgens väder har varit superhärligt! Axel premiärbadade i söndags i mitt fotbad. Vi har solat, haft klänning och shorts, ätit ute, varit barfota, i april! Ingen idé att hoppas på att sommaren är här, men det var ju skönt, och särskilt att det tajmade så bra med långledigheten.

Axel fick påskägg och påskpresenter varje dag, lite karameller, kläder, pengar och leksaker. Vi har ätit gott, både hemma och borta. Jag har blivit firad i förskott och fått lite nya kläder, pengar som ska sparas till sommaren, lotter som gav en liten vinst, och en väska. Jennie är här och hälsar på och har en extra ledig dag med Axel idag.

Vi hade fina tulpaner på köksbordet och jag frågade Axel om han kom i håg vad blommorna heter. "Rosor" svarade han. Nej, det börjar på "T", sa jag. "Trosor!"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback