5 veckor! Och snart julafton!

Idag är det 5 veckor sedan lilla Aline föddes! Och tiden bara försvinner iväg, både tiden med henne, och tiden för att hinna annat. Men så får det vara. Jul blir det iallafall, med eller utan julpynt (ska försöka fixa det imorgon) eller julgodis (finns att köpa färdigt). Julklapparna är färdigköpa iallfall, och inslagna. Och julmaten inhandlad och köttbullarna ligger klara i frysen.

Men som sagt är det mycket som inte hinns med, som t ex att lägga in bilder från kameran, därför blir det sällan några inlägg här. Tyvärr hinner jag inte riktigt skriva upp vad som händer heller. Med Axel skrev jag varje dag i flera månader. Än händer det ju inte så mycket med Aline, hon äter, sover och verkar må bra. Hon växer, 4,5 kg och 54 cm förra veckan, på 4-veckorsdagen. Hon har börjat le, tror jag. Inte så ofta, men ibland känns det som ett leende till svar, och inte bara en reflex.

Hon har börjat sova ett lite längre pass på natten, det första passet. Så det blir rätt tidiga kvällar även för mig, så jag får lite längre sammanhängande sömn än 1-1,5 timme. Vid 21 går vi upp och sedan sover hon hela natten utom när hon äter, och även om hon äter flera gånger så är hon iallafall inte vaken på nätterna. Jag hoppas det håller i sig.

Vi har haft några jobbiga kvällar med vad som liknar magontet som Axel hade varje kväll. Jag är glad att det bara är ibland! Och det går över när hon äter sista gången innan natten och sedan somnar hon.

Nu är det som sagt bara några dagar kvar till julafton. Axel ska äta julbord på dagis imorgon. Julen ska vi som vanligt fira i flera dagar med alla. Jens ska vara ledig från 23:e till efter nyår. Det blir skönt att vara hemma hela familjen tillsammans!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Håller på att göra chokladtryfflar som jag ska ta med mig iaf, om de blir bra :)

2011-12-20 @ 20:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback