Döden, Shrek och pussa grodor

Sedan Isak dog funderar Axel en hel del på döden, och han undrar nästan dagligen varför Isak dog. Igår i bilen frågade han om varför min morfar dog, och jag svarade att han var sjuk och att när kroppen är gammal och sjuk kanske det inte hjälper med medicin osv. Han frågade då om det var som med Isak och jag sa att det var ungefär samma.

Han funderade lite, och fortsatte sedan att fråga.

- Mamma, varför blev Shreks flickas pappa en groda när han dog?

- Ja... har du hört i nån saga att om man pussar en groda kan det blir en prins?

- Nej

- I Bullerbyn tex så försöker ju Lisa och Anna pussa en groda, och i Saltkråkan. Känner du igen det?
- Jag tror att det kanske var så att Fionas mamma var en prinsessa, och när hon pussade grodan blev den en prins och sedan blev de Fionas mamma och pappa. Och när pappan dog blev han en groda igen. Så kanske det var. Tror du det?

- Ja
- Mamma, pussade du en groda när du träffade pappa?


Sötnos!


Och när vi föreslog att han skulle pussa en groda, så det blev en prins eller prinsessa som han kunde gifta sig med, sa han att det inte behövdes, för han ska gifta sig med kusin Stella!

Kommentarer
Postat av: Att vara någons fru

Ha ha ha kusin Stella slår ju alla grodor i världen såklart!

Postat av: Terese

Stella ska oxå gifta sig med Axel så klart, men även Lava och Viola på Stellas dagis. För Stella har berättat att han är jätte fin och snäll och då blev Lava och Viola kär i han:)

2011-11-03 @ 22:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback