Bullar

Igår hade jag tänkt berätta om att vi bakade bullar i lördags, men ville egentligen lägga ut bilder samtidigt, så jag väntade till kvällen. Kvällen kom och gick och bullar och bilder glömdes bort. Så nu skriver jag utan bilder ändå. Kanske kommer bilder senare.

Alltså, vi bakade bullar, Axel och jag. Och det hör inte till vanligheterna att jag bakar. Speciellt inte sånt som ska jäsa. När det jäst klart brukar jag inte ha nån lust att baka längre. Men det var riktigt roligt, och stora bullar blev det. Perfekt till kommande kalas. Axel kavlade och mjölade, åt smör och kanel och lite deg. Precis som det ska vara. Sedan hjälpte han mig med disken, utan att blöta ner hela köket. Och medan jag vek tvätt plockade han ur hela tvättmaskinen och la den blöta tvätten i en korg. Hur gamla brukar barnen vara när det inte längre är roligt att hjälpa till med hushållssysslorna? Hoppas det dröjer för det här är ju jättebra! Jag får saker gjorda, samtidigt som vi gör det tillsammans och han är glad att få hjälpa till.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback