Döden

Jens morfar har dött, och det har lett till att vi har pratat lite om döden med Axel. Eller inte pratat direkt, men vi har berättat att han är död, och att han kanske är i himlen. Och igår undrade Axel om några andra som vi har berättat om som är döda, som min farmor och min morfar t.ex. Då frågade Axel igen var de är, och jag svarade att de kanske är i himlen bland stjärnorna.

- Har han ett hus bland stjärnorna?

- Ja, det kanske han har. Tror du det?

- Han kan ta en stege och komma ner igen.

- Nej, det kan han inte. Det är för långt, det finns ingen så lång stege.

- Jo, brandbilen kan komma med stegen.


Kommentarer
Postat av: Ida igen

Det är svårt med perspektiv, kanske är det likande att Lucy försöker sätta på mig legogubbarnas hatt eller mina strumpor på legogubbarna..



Döden är svårt att tänka på för oss och om man är liten blir det än mer obegripligt. Det enda vi egentligen vet är ju att kroppen stänger av vid en viss tidpunkt.



Ludvig har också undrat om Fuglesang hälsade på Peps när han var i rymden. Han kanske borde tagit stegen så hade det blivit enklare och billigare :)

Postat av: jennie

vi såg snabba cash. den var helt okej.

2010-02-03 @ 19:50:09
Postat av: nelly

jodå det gick till slut en arbetskompis loggade in på facebook så bad jag honom att ringa till terminalen och fråga om jag glömt mobilen,den låg i skåpet men hem telen funkar fortfarande inte :S

2010-02-04 @ 09:54:20
URL: http://lillfiseen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback