Lång helg

Inte längre helg än vanligt egentligen, men när man hinner med så mycket som jag gjort hittills så känns det lite längre än vanligt. Började dan igår med att jobba som vanligt. Magkatarren är förresten bättre, så jag var nästan i tid på morgonen. Jobbade några timmar och åkte sedan hem för att byta om till begravningen. Hemma insåg vi även att badrummet inte skulle bli klart under dagen som vi hade blivit lovade, så nu hoppas vi på måndag. Begravningen gick bra och var fin. Och efter smörgåstårta och te åkte vi för att hämta Axel på dagis och sedan vidare hem till familjen Svensson. Järn var inte hemma. Där duschade vi och var med barnen medan Ida sprutade får, och sedan åt vi mat tillsammans. Hem igen och bytte om för jag vet inte vilken gång i ordningen. Sedan in till stan igen och till stadshuset och Lalehs konsert, som var mycket bra! Väl hemma igen fick jag ringa in och väcka Jens eftersom jag inte hade någon nyckel med mig.

Redan där kändes det som söndag, men idag lördag har vi också hunnit en hel del. Städat och tvättat hemma, skottat tak hos farmor och farfar. Åkt snowracer och ätit mellis ute på bron. Ätit middag med hela familjen "westerlund". Och sett melodifestivalen, som var dålig tills Salem al Fakir kom. Och nu har jag uppdaterat mig i bloggar och på fb istället för att läsa i boken som jag hade tänkt.

Imorgon är tanken att vi ska målartvätta i trappen för att kunna sätta igång att grundmåla så småning om. Och så ska jag jobba lite med smycken, och beställa mer material. Och handla mat. Och bestämma när vi ska åka till bilskroten med skrotbilen och till skroten med badrumsskrot. Men nu sängen, och imorgon är det min tur att få sovmorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback