En fin tanke från Axel

När det var farsdag skulle jag förklara vad det innebar, att det var alla pappors dag och inte bara Jens, och att det inte var samma som födelsedag. Jag sa att det var min pappas dag och Jens pappas dag också.

- Och morfars, sa Axel.
- Men han är ju min pappa, svarade jag.
- Nej, din morfar!
- Ja, hans dag också, han är mormors pappa. Men han lever ju inte.
- Nej, han är i himlen. Men jag tror att han kommer ner. I sängen.
- Hur menar du då?
- Jag tror att han kommer ner i sin säng.
- Kommer sängen ner hit till jorden.
- Ja, han åker hit i sängen, och så tror jag att han hoppar i sin säng!

Det är lite lustigt, några av mina sista minnen av morfar är när han låg på sjukhuset och nog var lite påverkad av mediciner. När vi hälsade på berättade han om lustiga människor som kom in till honom när han låg där, och att sängknopparna dansade. Så om han kunde skulle han kanske ha hoppat i sängen.


Kommentarer
Postat av: jennie

gulle-axel! hälsa honom att jag längtar efter honom!

2010-11-23 @ 19:40:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback