Blommor och bin

Tidigare när Axel frågat varifrån barn kommer och hur de blir till har jag berättat om mammafrön och pappafrön som blir ett bebisfrö, och att vi fick åka till doktorn som la fröet i min mage. Vi har en bok också som berättar om olika sätt att få barn på. När vi läst den har jag hoppat över de lite mer intima delarna, och det har varit ok. Men i helgen bläddrade Axel själv i boken, och när han kom till uppslaget som visade en mamma och pappa i en säng frågade han Jens varför mamman och pappan "ligger under täcket och sprattlar och leker"? Jag vet inte riktigt vad han svarade, men det blev ingen riktig förklaring iallafall. För senare under dagen kom det följdfrågor, och jag tyckte att det var lika bra att få det överstökat...

Jag sa ungefär att vi ju har pratat om fröna, och att det behövs ett från mamma och ett från pappa för att det ska bli en bebis, och att pappans frön ligger i pungen och mognar innan de ska in och träffa mammans frö, och att pappan stoppar in fröet med snoppen... Men att det ju inte blev nån bebis iallafall för oss så vi fick hjälp av doktorn.

Axel funderade lite.

- Så pappa har stoppat sin snopp i din snippa?
- Ja

Han tänkte igen.

- Måste jag stoppa min snopp i min frus snippa?
- Ja...

- Har jag frön i min pung nu?
- Ja, men de är inte mogna än! Inte förrän du är vuxen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback