Lite av varje före jul

Sista dagen på jobbet innan jul och enda dagen den här veckan eftersom vi blev sjuka. Först förkylning och sedan magsjuka. Men ganska snabbt övergående som tur är. Aline blev inte sjuk och jag hoppas att hon klarat sig så det inte kommer senare.
 
Igår satte vi ihop pepparkakshuset och köpte gran. Axel städade och pyntade sitt rum också. Och så övar han nya ord med Aline. Hon har inte lärt sig något mer än där och titta än, ibland säger hon mamma och pappa, men jag tror inte hon vet vad hon menar. Axel tränade på gran, vante och snö, och tyckte att alla ljud hon sa lät ungefär rätt.
 
Axel har sagt en del kul den senaste tiden. Bland annat ville han inte höra Jens sjunga mer i bilen. "Vill du inte höra när jag sjunger?" undrade Jens. "Jo, jag vill, men inte min hjärna." "Jag får ont i hjärnan."
 
Och när vi skulle spela spel fick jag blå och Jens grön, trots att Axel alltid brukar välja "killfärger" till sig själv. "Jag kan ta rosa, jag är ju ändå kär."
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback