Juni

 

Nu är juni snart slut, och trots att vi har mer tid tillsammans nu när vi är hemma hela familjen på dagarna, så känns det som mindre tid till att få saker gjorda på nåt konstigt vis. Som bloggen tex, jag sitter knappt vid datorn alls, och det är stökigare än nånsin hemma, och att-göra-listan som vi har att beta av blir inte särskilt mycket kortare. Jag vet inte hur det går ihop. Men när jag tittar på bilderna ser jag ju att vi har hunnit en hel del ändå.

 

Axel tappade ju sin första tand, och har gått simskola och tagit blå och gula baddaren. Han har cyklat både till affären och till dagis. Vi har varit på Norra berget med Stella och Artur, på Södra berget med Aston och Hedda-Li, hos Ludvig och Lucy och hoppat på studsmattan och träffat lilla svarta, och hos Ebbe och Irma och lekt. Aline var med på farfars fest medan Axel sov hos morfar, Ulrika och David.

 

Vi firade midsommar traditionsenligt på hembygdsgården med familjen Jensen, och med middag hos dem efteråt. Vädret var toppen och vi hade jättemysigt!

 

Aline sitter jättebra nu, och vänder sig från mage till rygg, och står i krypposition om vi hjälper henne upp. Hon leker gärna tittut och jagis och tycker om att bada och plaska. Hon är fortfarande mammig och pappig, och väldigt svårtflörtad när vi är borta. När vi är hemma är hon för det mesta glad och nöjd och skrattar och pratar, men det är mest vi som får se den sidan.

 

Maten går det trögt med, det har blivit bättre, hon gapar nästan varje gång nu, men äter bara några skedar. Hon äter lite bröd och frukt, men dricker varken vatten eller välling med flaska eller mugg. Fast hon går ändå upp i vikt tror jag, och det är väl det viktigaste.

 

Annars har juni varit en lite jobbig månad på olika vis, men nu närmar sig semesterresan, och vi ser farm emot både Stockholm och Kolmården!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback