Musikal och takdropp

I fredags åkte jag och mamma tåget till Jennie i Stockholm för att fira mammas födelsedag med god mat, shopping och inte minst Dirty Dancing på Chinateatern. Vi hade det jättebra och jag fick med mig några påsar hem. Musikalen var jättebra, som de flesta musikaler är, det är nåt visst med dans och musik. På fredagen åt vi god mat hemma hos Jennie och Sacke och på lördagen blev det tapas med massor av vitlök på mamas o tapas på söder.
 
Hemma hade resten av familjen fullt upp med lek med kusinerna, middag hos Ingela, William och Melvin, Axel sov hos farmor och farfar och till sist kalas för William och Melvin. De hade också en bra helg, som dock förstördes lite av att Aline sov sista natten väldigt oroligt samtidigt som det började droppa in genom sovrumstaket. Mindre roligt, för Jens som vaknade av att det stänkte i ansiktet precis när han fått Aline att somna, och för mig som vaknade av ett meddelande på söndagmorgon om väntande takdropp inomhus.
 
Väl hemma igen, och massor av kramar och pussar senare, fixade vi "go´middag" med kräftor och västerbottenpaj, innan Jens kröp upp på vinden för att se varitfrån det regnade in.
 
Det var skönt att få sova ordentligt i Stockholm, på lördagen tog vi sovmorgon och vaknade inte förrän 09.11. Det har inte hänt på minst 10 månader! Välbehövligt visade det sig när natten mot idag blev desto sämre. Några minuters slumrade med en orolig Aline i famnen räcker inte långt, så nu är det god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback