Somnar själv!

Jag brukar inte jämföra barnen, hur gammal Axel var si och så, eller andra skillnader och likheter. Jag har tänkt att jag ska göra det lite mer, för att det är roligt och intressant, men det har inte blivit av. Annars är det ju väldigt enkelt att gå tillbaka i bloggen och läsa, jag var ju lite mer noggrann med uppdateringen när Axel var liten...
 
Men så gjorde jag ändå det härom kvällen när jag satt med Aline som skulle somna. Gick tillbaka till september-oktober 2008 och läste. Att Axel var snabbare med språket har vi ju uppmärksammat ändå, men intressant var att ganska precis vid den här tiden började vi låta honom somna själv på kvällarna. Men honom berodde det på att han krånglade så mycket, satte sig och stökade och läggningen tog jättelång tid. Med Aline är det sällan några problem och det tar oftast inte mer än 15-30 minuter.
 
Jag nämnde det för Jens och båda konstaterade att det är nog svårt med henne, hon blir så ledsen när vi har försökt vid några tillfällen. Men så igår, när hon skulle sova efter lunch, provade jag ändå. Jag sa "sov gott" och berättade att jag tänkte stå utanför dörren. Då sa hon "sitta dä" och pekade på stolen där vi brukar sitta och jag sa "nä, jag står här". "Ja" sa hon och jag stängde dörren och hon somnade efter en stund! Samma sak på kvällen utan problem och på kvällskvisten, strax innan jag skulle lägga mig vaknade hon till, även då sa jag "god natt" och gick ut efter en liten stund när hon fortfarande var vaken. Det verkar funka! Nu sover hon lunch igen och somnade själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback