Listor och lådor

Igår eftermiddag när jag kom hem från jobbet for vi iväg så att Axel skulle kunna åka skidor, Jens och Axel åkte längd och jag drog Aline i pulka längs spåret. Vi åkte till "Fiskdammen" i Nolby och spåret är 1,6 km. Det gick jättebra och är det längsta Axel åkt nångång. Han tyckte det var roligt och det var ett bra spår som mest är platt. Vi berättade hur långt det var och hur långt han skulle ha åkt när vi kom tillbaka till bilen, sjuttonhunda meter, 1,7 kilometer, ett tusen sjuhunda meter. Det var lite svårt att hålla reda på det där, hur långt det var, 17 meter, eller hundrasjutton meter... Till sist lärde han sig vad som var rätt och konstaterade att det måste han berätta på dagis. "Pappa, du måste påminna mig imorgon bitti."
 
Imorse, bland det första han sa, var "Sjuttonhundra meter! Jag kommer ihåg det! Min hjärna har ju sparat det på en lista i en låda. 50 listor har jag. Eller nej, 1000 tror jag, jag måste ju spara på allt."

Kommentarer
Postat av: Jennie

Söt! :)

2013-01-29 @ 15:02:29
Postat av: mormor

Han är smart den här gopojken!
Kram

2013-01-29 @ 18:40:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback