Vinterbilder

I lördags var Axel jag jag ute på förmiddagen. Det var så otroligt fint ute, solen sken och träden var gnistrande vita. När vi åt frukost var det -18 grader och det kändes i fingrarna när jag fotade. Först åkte Axel pulka i sin bana på gården, ända uppe ifrån hallonbusken och ner till staketet vid gungställningen. Hjälmen var på eftersom han lika gärna kunde åka rakt in i björken.
 
 
Sedan gick vi ner till skogen vid hembygdsgården, Axel såg rådjuren och vi skyndade efter så tyst vi kunde. De var 7-8 stycken och vi kunde se dem ganska bra. Dessutom såg vi var de brukar sova (och bajsa!). En jättemysig stund ute trots kylan.
 
Resten av helgen var lugn och skön, oplanerad. På söndagen blev det lek och lunch hos Ingela och barnen och på eftermiddagen drog hon med mig på "Get fit", ett tufft pass som jag ska försöka gå på så ofta jag kan. Godmorgon träningsvärk imorse efter alldeles för få timmars sömn. Axel vaknade inatt efter 01 och var svettig och drömde mardrömmar. Efter nästan två timmar i hans säng sov han äntligen igen och jag kunde gå tillbaka till min säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback