Fina funderingar

Idag åker William till Umeå för att opereras i veckan. Vi har ju pratat lite om det med Axel och de har pratat med varandra, mer nu när det har närmat sig. I lördagskväll, efter fotbollen, när de träffats sista gången innan William åker, sa Axel "Nu får jag inte träffa William mer innan operationen. Sedan tar det flera veckor." Hur känns det, frågade jag. "Tråkigt. Det är tur att dagarna går så fort när man går i skolan."
 
Och igår kväll när Axel skulle sova pratade vi om att William kommer till skolan en stund idag innan de åker. "Så då kan jag säga hejdå och att vi ses om några veckor." Sedan sa vi god natt och jag var på väg ut. "Men mamma, jag vill bara inte en sak." Vaddå? "Att William ska operera sig." Så pratade vi lite mer om det och varför och så. "Mamma, vill du att jag ska hälsa från dig och pappa och Aline?"
 
Sötnosen, funderar mer än man tror ibland.
 
Den här veckan jobbar jag på Bergmans reklam igen, så det blev tidig morgon. 6.20 lämnade vi på dagis och fritids. D kan vi samåka, jag och Jens. Nelly är snäll och hjälper till med hämtningen på eftermiddagarna så barnen inte behöver vara så väldigt länge. Vi kommer ju hem mellan 16.30-17.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback