Min mage!

I fredags hade vi julfest på jobbet, för anställda och kunder, så det var ca 60 personer. Och väldigt många kommenterade magen på ett eller annat sätt. "Fan Johanna, vad tjock du är nu!", eller "Åh, vilken fin mage!". Och det är väl kul oavsett vad de säger, även om det kan vara lite trättsamt att få höra "tjockis" flera gånger i veckan. Men något som är riktigt irriterande är att så många kom fram och bara tog på magen, även folk jag inte alls känner väl, och utan att fråga. Varför är det ok att ta på nån bara för att man är gravid? Man tar ju inte på folk hur som helst i vanliga fall.

Alltså det är ju en helt annan sak när någon jag känner vill känna efter sparkar och rörelser, för det vill jag ju gärna dela med mig av. Men det är ju inte därför sånna jag inte känner lägger dit handen. Jag skulle aldrig ta på nåns gravida mage utan att fråga, och skulle jag vilja ta, så vore det väl för att känna rörelser och då måste man ju ändå fråga först för att få veta om det är några rörelser på gång.

Nu till något annat... Chips rum börjar har nu både färg på väggarna och lister. Det blev fint! Och vi har köpte gardiner, gardinstång, lampor och ett litet bord. Så nån kväll när jag orkar ska vi väl ta itu med det.

Igår var vi på första föräldrautbildningen också. Vi fick höra om förlossningen och se en förlossningsfilm. Filmen var bra, men annars var det inget jag inte redan läst. Men Jens som inte så gärna läser sig till informationen tycker att det är bra att få höra. Vi ska bara träffas vid två tillfällen till.

Var till barnmorskan innan också, och hjärtljuden låg som vanligt kring 146 slag/min och måttet på livmodern var 31 cm, och jag är tillbaka inom kurvan. Förra mätningen var jag ju över kurvan. Men allt verkar normalt. Och på torsdag har vi ultraljud igen. Det ska bli roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback