Jullov

Så här lång julledighet som jag har nu har jag inte haft sedan skolan. Jätteskönt iallafall! Idag har vi varit på 1-årskalas hos Ebbe i deras nya hus. Och sedan åkte vi hem till Per och hälsade på lite innan vi åkte hem och gjorde middag. Korv med potatismos till Axel, och till oss gjorde Jens en god gratinerad kassler.

Igår hade vi besök av Ida, Robban och Ludvig. Det var trevligt. Det gick bra för Axel och Ludvig att leka, inte tillsammans kanske, men samtidigt och på samma plats. Även om Ludvig gärna ville bygga saker och Axel gärna ville riva...

Sen hade vi tyvärr en tuff natt. Det började redan på kvällen med att Axel sov väldigt oroligt, och tillslut vägrade ligga i sin säng. Och slutade med att han låg på eller nästan på mig hela natten. Lite mysigt, men inte så skönt för kroppen, och inte så bra sömn för min del. Men vad gör man inte?

Imorgon ska vi åka till mormor/gammelmormor och äta tillsammans med syster/moster Jennie. Och sen ska vi till Birsta och handla lite möbler till Axels rum, och förvaring.

Egentligen hade jag tänkt börja med min väggmålning i Axels rum ikväll, men eftersom den ska vara på väggen i hans rum som är direkt mot väggen han har sängen mot i vårt sovrum så gick inte det, det skrapade för mycket på väggen. Så jag hoppas att jag får tid nån dag här framöver. Och jag hoppas att det blir så bra som det är i mitt huvud...

Nu är det god natt, och jag ser fram emot en natt utan en liten pojke på min mage/arm/axel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback