Nils AXEL Thomas Dolk

Nu är vi hemma med Axel! :-) Allt är bra med oss, men det känns rätt overkligt fortfarande! Han kom i måndagskväll, den 19/2, kl. 23.11. Vägde 3640 gr och är 51 cm lång.

Det gick väldigt fort när det väl satte igång. Jag fick förvärkar eller om det var värkar på söndagkvällen med kanske en timme mellan, men det har jag haft förrut också som gått över så jag var inte säker. Sen på måndag förmiddag fick jag en liten blödning, så jag ringde förlossningen men jag skulle avvakta tätare värkar. På eftermiddagen, kanske vid 16-tiden började jag med tensen, mest för att testa, och värkarna kom kanske med 15-20 minuter mellan. Sen åt vi middag, och då hade jag ganska ont när värkarna kom. Men det kändes ändå som att det var rätt långt mellan. Efter maten hade jag fått en större blödning och ringde förlossingen igen, då var det ca 10 min mellan värkarna, och de tyckte att vi kunde åka in för kontroll. I bilen blev det allt tätare mellan värkarna, när vi närmade oss sjukhuset var det två på 10 minuter. Men vi trodde ändå att vi kanske skulle få åka hem efter kontrollen :-)

Iallafall så åkte vi hemifrån kl 20.30 och kom in till förlossningen kl 21. Fick ett rum, och vattnet gick 21.10. Då var jag öppen 7-8 cm. Sen tog det fart med värkarna! Och två timmar senare var han ute. Jag tycker att det var skönt att det gick så fort, förrutom att jag gärna hade velat ha lustgas lite tidigare. Det fanns ju ingen tid till nån annan smärtlindring, men det gick bra iallafall, så i efterhand är det rätt skönt att ha sluppit välja. Kl. 05 fick vi flytta till vårdhotellet, och igår förmiddag åkte vi hem. Nu gäller det bara att komma tillbaka till verkligheten igen!

Kommentarer
Postat av: mormor

Sötaste babyn i världen!
Jag tror att han är lik Johanna när hon var så där liten, alltså nyfödd. Kram

2007-02-22 @ 19:09:43
Postat av: Stina

Hej på er & GRATTIS!!
Vad kul att allt gått så bra, och ojojoj vilken söt liten Axel ni fått :)

2007-02-27 @ 11:13:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback