2007 och 42 (?) dagar kvar

I fredagskväll var vi på bio, och jag hade ju slagit av mobilen. På lördag förmiddag såg jag att jag glömt att slå på den igen, och när jag gjorde det hade jag fått ett sms. Ida-Marie hade redan fått sin lille Ebbe! 20:e januari skulle han ha kommit, så det var lite oväntat. Men jätteroligt! Plötsligt blev det så verkligt, snart är det dags...! Och man verkar ju inte kunna veta riktigt när. Anna fick ju också tre veckor tidigt. Men bara därför kommer jag väl att få vänta extra länge... Spännande!

På nyårsafton var vi hos Ida och Robban, i stugan. Det var väldigt trevligt och vi fick mycket god mat! Det hade varit väldigt halt på vägen dit, så Ida ringde och förklarade att hon skulle ha en gravid kvinna på middag, som minsan inte skulle kunna gå tre kilometer om det inte gick att ta sig fram på vägen. Så det vore bra om de kunde sanda. Dessutom skulle jag ha i januari (en liten vit lögn...) så det kunde ju hända att det blev bråttom till förlossningen också, så det var extra viktigt att det gick bra att ta sig fram. Och när vi kom till grusvägen var det välsandat, så tack både till Ida, som är så företagsam! Och till "sandgubben" som ställde upp på nyårsaftonskvällen!

På fredag ska jag vara ledig, vi har halvdag på jobbet då, och eftersom jag jobbar 6h/dag blir det bara tre tilmmar. Och då känns det onödigt att åka in alls. Så det ska bli skönt med en till kort arbetsvecka. Sen har jag bara tre hela veckor kvar att jobba.

Kommentarer
Postat av: Blivande farmor

Men nu var det länge sedan ni skrev ngt, Händer det inget på nya året Kram Ann-Mari

2007-01-09 @ 21:42:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback