HEEEJ!

Axel har sagt sitt första ord! Omedvetet, men kul ändå. "HEEEJ!" utbrast han, mitt i allt jollrande. Klart och tydligt. Jens och jag tittade på varann och undrade om vi hört rätt. Kul, även om det bara var tur.

Sedan nån vecka tillbaka har han börjat ha tummen i munnen, men han mer tuggar på den än suger. Och igår kväll vände han sig till sidan i sängen när han skulle sova, och sov så hela natten. Idag på dagen vände han sig nästan till mage när han låg i soffan, armen var lite i vägen bara.

Förra veckan fick han sin första vaccinering. Det gick bra, han gnällde lite bara. Tyvärr har han fått problem med att somna på kvällarna efter det. Det är som om han är rädd. Och han gallskriker. Och så har han fått ont i magen igen, det var länge sedan nu. Hoppas att det går över snart igen.

I helgen firade vi både morsdag och Jennies födelsedag. På lördagen var vi hos Nelly och Peter och på söndagen hos mamma. Jag fick ett örngott som det står "Världens bästa mamma" på. Kul!



image58
Axel fick användning för sin solhatt på morsdag.


Kommentarer
Postat av: farmor

Snyggaste Axel och solhatt jag sett !!!!

2007-06-03 @ 20:44:43
Postat av: jennie

jaa men det var fler kor där när vi var där också! fast jag hade nog blivit rädd om de stod så nära som tre m... och de åt inte av vår matsäck iaf :)

2007-06-06 @ 11:42:10
Postat av: jennie

nej, det närmaste är i uppsala..

2007-06-06 @ 21:39:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback