Kompisar

Den här veckan har Axel och jag träffat kompisar nästan varje dag. Stella och Terese var här i tisdags, vi var hos Ida-Marie och Ebbe och träffade Victoria och Albert i går, och idag blev det en prommis med Johanna och Elin.

Vet inte om jag skrivit att Axel tar flaska nu. Han dricker välling, ersättning och vatten. Och äter gröt, och mat ibland, och gärna frukt. Så det går frammåt. Nu är han utan amning i 7-8 timmar på dagarna. Så det blir nog inga problem med maten när jag ska börja jobba. Ett litet eller inte så litet problem är väl att han fortfarande äter två gånger på natten. Och amning känns ändå smidigare än att göra välling, då kommer han att vakna mer än om han får amma.

Jag har köpt ett bälte att ha rund höfterna, med en kudde som Axel kan sitta på. Då behöver jag inte bära upp hela hans tyngd på min arm, utan bara hålla honom om ryggen så han sitter kvar. Verkar jättebra eftersom jag fått så ont i arm/axel/rygg.

Ska försöka börja träna nu också, synd bara att de roliga passen ligger när det är läggdags för Axel. Men det finns ett yogapass och ett medelpass som jag kan hinna med innan det är läggning. Förhoppningsvis kommer Johanna också att vilja gå på åtminstone det ena, så blir det lättare att komma iväg.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: jennie

men jag har ju löpningsskor och de kanske inte är så bra... dessutom har jag använt dem utomhus. Ja jag kanske får köpa ett par helt nya aerobicsskor istället. men det är sååå dyrt.

2007-09-07 @ 07:40:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback