Vilda bebin

Moster Jennie kallar Axel för vilda bebin i sin blogg. Och jag måste hålla med! Han är inte stilla många minuter under dagen. I princip bara när han äter välling. Och det tar inte lång stund. När jag tänker på hur det måste se ut för någon annan, hur jag far fram efter Axel hela dagarna, så undrar jag om de tycker att jag är värsta hönsmamman, som håller koll på honom hela tiden. Men man måste faktiskt göra det! Han är vild! Och vissa stunder känns det inte som jag gör annat än att säga "nej", "ajaj" , "akta" eller nåt liknande.

Men han är underbar! Det händer nya saker hela tiden. Det är väl därför han är som han är, för att det finns så mycket nytt att upptäcka och lära.

Nu måste jag sova lite. Han har vaknat två gånger hittills sedan han somnade, och jag får väl kliva upp två gånger i natt förmodar jag. Och kl.6 är det morgon igen, och nya äventyr!

Kommentarer
Postat av: Ida-Marie

vilda bebisar är det bästa ;-)

Postat av: Ida P&B

Jodå, han reagerade väl inte som jag hade tänkt när jag brast ut i "Hello you fool I love you!" Han sa ungefär: Nu blev det väl lite fel, den var väl inte med i filmen... =S

2008-08-17 @ 19:48:55
URL: http://www.pepsoblaiseplejs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback