Grattis Elin!

Idag fyller Axels kompis Elin 1 år!

Igår var jag direkt efter jobbet och träffade några vänner som fick barn under slutet av förra året. Tre småttingar på ca  1, 2 och 3 månader, och en stortjej på drygt ett år, och så Ida-Marie och jag som var utan barn för kvällen. Lite skönt att få äta i lugn och ro, och att slippa jaga en vilde i ett icke barnsäkrat hem. Men trist att inte få träffa Axel förrän vid 18.30-tiden när han nästan skulle gå och sova. Det gick bra när jag var där och hade trevligt, men i bilen på väg hem kändes det som jag inte hade träffat Axel på jättelänge, och inte skulle kunna komma hem fort nog.

Det är väldigt roligt att komma hem och mötas av en solstråle i hallen. Han blir så glad och till sig när jag kommer att han kastar nappen och nästan börjar gråta om han inte får komma upp i famnen fort nog. Mysigt!

I måndags kräktes Axel hela dan, efter varje mål, inte så kul. Men dan efter var det bra igen. Men sedan den kvällen har han inte velat ha välling innan läggningen. Han som brukar bli överlycklig när han ser vällingflaskan. Konstigt! Och det brukar vara en så mysig stund när han ligger i famnen och äter, så det vore trist om han inte kommer vilja göra det mer.

Idag ska vi till mormor/gammelmormor och äta middag. Och imorgon kommer Ida-Marie, Ebbe, Viktoria och Albert och hälsar på.

Kommentarer
Postat av: Ida-Marie

Ja inge skoj när man inte känner att man får den tid man vill med sin älskling :-( Hoppas Axel mår bra snart igen!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback