En trevlig helg

Vi har haft en bra helg, och hunnit med en hel del.

Till att börja med hade Axel barnvakt av farmor och farfar på fredagkvällen medan Jens och jag var med mitt jobb på en slags revy. Helgen känns lite längre när man gör något på fredagen också.

På lördagen blev det ingen sovmorgon, jag började med att städa och rensa förrådet ute, när man kliver upp 6.30 hinner man ju en hel del innan de flesta ens har klivit upp. Sen kom Jennie och hälsade på, vi skulle baka en tårta till vår far. På eftermiddagen åkte vi och firade Jens pappa lite, och tog en prommis. Och på kvällen blev det köpepizza och mysigt med tända ljus.

Söndag och dags för friskisgympa i vardagsrummet igen. Det var Idas tur att komma till oss och Ludvig följde med. Kändes lite töntigt innan vi körde igång första gången, men det är skönt och praktiskt, och även Axel var med på vissa delar. Fast jag är glad att vi inte har någon insyn i vardagsrummet...

Medan vi tränade byggde Jens och hans pappa nytt tak på vår vedbod, det gamla blåste sönder för några veckor sedan, och nu kändes det som hög tid att ordna det innan snön kommer.

Efter Axels tupplur åkte vi och hämtade upp Jennie och fortsatte till vår pappa för att bjuda på årets farsdagstårta, dajmtårta. Mycket god och uppskattad. Och när Axel kört slut på, om inte sig själv, så alla andra åkte vi vidare till mamma för att fira Ingvars födelsedag med middag. Behöver jag säga att Axel somnade i bilen på vägen hem?

Kommentarer
Postat av: Ida

Kan någonstans inte förstå vad som hände... När blev man morsa och jympar i vardagsrummet?!

2008-11-13 @ 08:55:06
Postat av: jennie

ngt med kanin?

2008-11-13 @ 20:17:41
Postat av: jennie

ja fast det vet jag ju inte om jag gör.. jag kunde bara inte bestämma mig.. :)

2008-11-16 @ 13:12:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback