Grön soppa

Det har varit lite svårt att få svar på vissa frågor av Axel, som t ex vad de har ätit för mat på dagis den dagen. Nästan varje gång har han svarat: -Rån och mjölk. Första gången kanske jag trodde att de fick det till mellanmål, men han fortsatte att säga det varje gång, och så vet jag ju att det inte är.

Härom dagen fick jag följande svar.

- Axel, vad fick ni för mat i dag på dagis?

- Soppa!

- Jaha, svarade jag lite förvånad.

- Soppa, och creme fraiche.

- Var det creme fraiche till soppan.

- Jaa

- Vad var det för soppa då?

- Grön

- Grön soppa?

- Grön och röd.


Sedan har jag glömt att kolla vad de åt den dagen, om det var soppa och om den isåfall var grön, och röd.

 


Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa

Hm... vad kan det vara... är fascinerad över att han greppade creme fraiche... tänkte då först på gulasch eller köttfärssoppa... men grönt... hm... nej, du får helt enkelt kolla upp detta och meddela -nu har jag gnuggat mina knölar ordentligt för att komma på vad för slags soppa det kan vara.:.))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback