Tillbaka

Idag är Axel tillbaka i vardagen på förskolan efter den här omgången med svinkoppor. I lördags hittade vi ett misstänkt rött märke på precis samma ställe som förra gången. Och kort därefter blev det en blåsa och sår, så vi smorde, tvättade och lade kompresser och nu har alltså skorpan trillat av. Det är verkligen jätteskönt att det inte bredde ut sig lika mycket som förra gången, och att det gick bort utan penicillin. Kanske var det för att vi såg tidigare vad det var och för att vi hade kompress på. Nu hoppas jag iallafall att han får vara frisk ett tag!

I eftermiddag ska vi hem till familjen Svensson/Järn och äta "familjemiddag" igen. Förra måndagen åt vi hos oss, och nu är det alltså vår tur att bli bortbjudna. Det blir ju lite livat och rörigt med två familjer som ska äta tillsammans, men även roligare, och så slipper man ju laga maten själv en dag varannan vecka.

Och imorgon ska jag ha
Me&I-party hemma. Ett helt gäng familj och kompisar kommer och tittar på kläder och fikar. Och kanske blir det något fint till Axel.

Kommentarer
Postat av: Ida-Marie

smart med "familjemiddag" verkligen skönt att slippa laga mat varannan måndag.

Postat av: Anonym

fin blogg :)

2009-04-01 @ 17:21:46
URL: http://tiildah.webblogg.se/
Postat av: Mamma Melissa

Så smart med familjemiddagarna!:.))



Och sedan kunde jag inte låta bli att fnissa lite...



min mamma ska också ha me&I-bjudning... och hon har tvingat mig och mannen att komma eftersom hon är lite nervös för att inte få ihop tillräckligt med folk;.))

2009-04-02 @ 04:26:09
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: joakim

Godmorgon du mår bra hoppas jag?

2009-04-02 @ 07:23:08
URL: http://joakimrosdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback