Myshelg!

Axel och jag var på jympa på Friskis i lördags, tillsammans med Ebbe och Ida-Marie. Jätteroligt! Axel tyckte att det var kul med de andra barnen och att springa och krypa. Han gjorde inte så mycket rörelser, men var intresserad och inte alls osäker eller mammig. Det måste vi göra om!

Sedan åkte vi hem, jag kämpade i bilen för att han inte skulle somna och lyckades nästan hela vägen. Och efter lunch och tupplur åkte vi till farmor och farfar och lämnade Axel för hans första sova-borta-natt utan oss. Allt hade gått jättebra, han somnade utan problem och väckte dem bara några gånger under natten. Jätteskönt att veta att han kan sova borta!

Medan Axel styrde och ställde med farmor och farfar var Jens och jag ute och firade. Bröllopsdag och alla hjärtans dag trodde Jens, ända tills vi satt på restaurangen och jag sa att han kunde dricka öl även om jag tog vin. Han förstog ingenting, så jag berättade att vi skulle bo på hotell för att fira hans kommande 30-årsdag. Och efter det hade han lite svårt att koncentrera sig på menyn och tänkte mer på morgondagens hotellfrukost.

Maten var iallafall supergod, en massa olika tapas och god efterrätt. Sedan gick vi till hotellet, med den lilla packningen som jag lyckats smuggla med mig i handväskan. Rummet var nyrenoverat och väldigt lyxigt och fint! Hotellfrukosten motsvarade inte riktigt Jens förväntningar, det fanns tyvärr inte bacon. Men istället blev det pannkakor och bär innan vi åkte hem och hämtade älskade Axel efter en jätteysig kväll och hotellvistelse.



På eftermiddagen igår åkte vi pulka och åt smörgås i solen och tittade på skidåkare i Sidsjön. Vi har haft en riktigt härlig helg!

 

Kommentarer
Postat av: Ida-Marie

Låter som ni fick en toppen kväll! Nytt försök med friskis snart igen, Ebbe pratar varje dag om friskis och berättar hus man dansar där ;-) Sen såg han ju Axel i tidningen i lördags förre mig, är otroligt vilken syn de har ibland ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback