Gott nytt år!

På nyårsafton åkte vi till Segersjön, till Idas stuga mitt i skogen. Vi började med pulkaåkning och gick sedan in och tog på badkläderna. Axel, jag, Ida och Ludvig tog ett dopp ute i badtunnan, åt chips, hade det skönt och plaskade lite. Efter det lite lek inne och en stund framför tv´n och Byggare Bob.









Lite senare åt vi en fantastiskt god middag, Idas mamma och pappa var ju också där, eftersom de bor där. Och Karin hade lagat fylld hummer till förrätt och oxfilé till varmrätt. Sedan var det dags att lägga barnen, och Axel var så duktig och somnade utan problem i Idas och Robbans dubbelsäng. När barnen somnat åt vi efterrätten som jag tagit med, hallon- och svartvinbärskokta päron med honungsyoghurt.

Ida, jag, Karin och Leif hann med ännu ett dopp i tunnan, nu med varmare vatten, och sedan blev det kaffe med choklad medan vi väntade på 12-slaget.

På nyårsdagen bjöd vi hem farmor och farfar på middag och igår hade Ida och jag en heldag på stan, med shopping, lunch, shopping och fika. Lyxigt, roligt och superskönt att få gå i affärer i lugn och ro! Måste göras om!

Resten av ledigheten blir som följer:
senare idag: Birstabesök och därefter middag hos min mormor

imorgon eftermiddag: mamma och barnträff hos Ebbe och Ida-Marie, sedan middag hos farmor och farfar/jens föräldrar

måndag är ledig än så länge

tisdag: middag hos pappa

onsdag: jobb och dagis igen, jag tror Axel längtar lite efter sina kompisar och ävenpersonalen. idag ville han titta på dagisgruppfotot, och när han fick det i sina händer skrattade han och pekade och sa allas namn och var jätteglad.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Gott nytt år! Ni ser ut att ha haft ett trevligt nyårsfirande.

Postat av: Ida-Marie

Vad mysigt a tt bada tunna. Ses imorgon! Kram

2009-01-03 @ 23:12:19
Postat av: jennie

haha inatt drömde jag att jag av någon anledning skulle sova i samma säng som dig och axel, och han kunde inte sova. då sa du att jag skulle åka iväg och köpa Polly-godisar som vi kunde mata honom med så att han skulle vara tyst och ligga stilla. hahah :)

2009-01-05 @ 08:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback