Tålamod är konsten att hoppas

Det är dagens ordspråk i min kalender på jobbet.

Tyvärr står det inte vem som varit så klok. Men jag håller med! Det underlättar verkligen om man har det i tanken ganska ofta när man har barn. Man kan alltid hoppas på att det snart blir lättare. Oavsett om det gäller mat, sömn, blöjbyten eller att gå hem från dagis utan skrik och gråt.

För om man hoppas och tror så är det så himla mycket lättare att ha tålamod. Och belöningen för bra tålamod är iallafall hemma hos oss en glad och mysig pojke!

Kommentarer
Postat av: Ida

Snyggt med nya looken i bloggen, väldigt Johannigt!



Ja, tålamod, det är det man behöver men som du säger, det lönar sig. Konsten att hoppas, ja det är det kanske. Hoppas hoppas jag kan hoppas när jag behöver hoppas nästa gång.

Postat av: nelly

Fin bloggen blev :)

2009-01-21 @ 14:33:14
URL: http://neeely.blogg.se/
Postat av: jennie

oj vad fint det blev :)

2009-01-21 @ 15:23:11
Postat av: Ida-Marie

Snygg blogg!



2009-01-21 @ 17:12:11
URL: http://mimmpan.blogg.se/
Postat av: Linda

TACK för lånet av den bärbara... Resan gick perfekt - inte ett pip på hela vägen. Jag vet ju vad som nu åkt upp väldigt högt på vår prioriteringslista vad gäller nya inköp! :)

2009-01-24 @ 14:15:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback