Buss

Vi har haft en mycket bra helg, full av roligheter och äventyr! I fredags kväll var jag och Jens på bio med Ida och Robban. Axel var hemma med pappa och Jennie och lekte och hade det mysigt. Jag och Ida såg Benjamin Button och den var jättebra, trots att det var en saga drogs man med i historien och tårarna trillade allt mer ju närmare slutet vi kom. Killarna såg Pride & Glory och verkade nöjda de med.

På lördagen kom vi på att vi skulle ta och åka buss, Axel och jag. Jens tog bilen. Axel tyckte att det var ganska spännande redan när vi stog och väntade. Och när vi sen satt på bussen sa han då och då "Oj! Bussen åker, fort!" Och vi tittade på andra bussar, lastbilar, traktorer och bilar. Kan det bli bättre?! Väl på stan uträttade vi några ärenden och sedan fikade vi. Och på kvällen kom Per och åt middag med oss.

Igår var vi ute i snön på förmiddagen, och på eftermiddagen vad det kalas hos Elin, med lek, ballonger, paket och fika. Efter kalaset åkte vi till farmor och farfar och tittade på nya hunden Otto. En liten sötnos som verkade acceptera de två vilda kusinerna.

Och idag är dagis stängt och Axel och Jens är hemma hela dagen. Orättvist...

Kommentarer
Postat av: Ida-Marie

vad skönt det låter att gå på bio.. var MYCKET längesedan jag var på bio. Var det en film du tycker man borde gå och se?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback