Smultron och rosa vagnar

Imorse såg vädret lika illa ut som de senaste dagarna, men eftersom det var uppehåll gick vi ut på prommis ändå. Och till Axels lycka såg vi att smultronen mognat! Vi fick stanna på många ställen längs vägen och plocka. Och när vi kom hem igen tog vi med oss en kanna och plockade utanför staketet. Eller jag plockade och Axel åt. Det är intressant vad osjälvisk man blir som förälder, jag som älskar bär ger gärna (nästan) alla till Axel. Som tur är bjöd han mig på några.

På eftermiddagen skulle vi åka och handla lite, och titta efter en dockvagn till Axel. På första affären hade de en rosa liggvagn och en röd sittvagn. Men eftersom han gillar själva bäddandet också, så hade vi bestämt oss för en liggvagn. Och helst inte rosa. Så vi åkte till nästa ställe. Där fanns kanske 4 modeller, en röd Brio, för 750:-, och resten rosa och med blommor och Hello Kitty. Och fast jag tycker att pojkar visst kan ha rosa, så blir jag lite irriterad. Varför finns inte vagnar i lite mer könsneutrala färger? En röd skulle vi gärna köpa, men inte för 750:- Så vi åkte till ytterligare en affär, men deras modell var slut, så vi åkte till sista alternativet, och även de hade slut, men hade haft de dyra Brio-vagnarna, i rosa och rött. Så nu står vårt hopp till nätet. Axel vill helst ha en vit vagn, eller brun. Men jag blir glad om vi hittar någon som bara inte är rosa, eller kostar för mycket. Att det skulle vara så svårt hade jag ingen aning om.

Titta gärna på mina silversmycken.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Nu vet jag inte vilka 4 affärer ni besökte, men på Barnens Hus fanns faktiskt en blå när vi var där.

Sen ska Biltemas vagn också vara blå, men den fanns inte när vi var där så det kanske var den som du skrev var slut? Hoppas ni hittar någon!

2009-07-12 @ 10:31:55
Postat av: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Blir så glad när jag läser om hur ni arbetar med Axel! SÅ viktigt att lära de små grabbsen omsorg och allt det där som flickor oftast får i uppfostran... hoppas ni hittar en bra vagn! Kanske kan blocket.se ha några bra små vagnar som inte kostar skjortan.

Postat av: Svenskfroken

Annars har vi en blå liggvagn men nallar som ingen använder! Kom och hämta den!

2009-07-12 @ 22:24:43
URL: http://svenskfroken.blogspot.com
Postat av: nelly

jag har bytt blogg

numera lillfiseen.blogg.se

2009-07-14 @ 11:47:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback