Fredagsmys

Vi har inget som vi kallar fredagsmys, men jag har förstått att det är stort bland barnfamiljer. Vi har alltid försökt hålla våra rutiner, vardag som helg, för det har funkat bäst för Axel. Så att stanna uppe längre för att det är helg har inte känts som något för honom än.

Men idag blir det fredagsmys, eller familjemys, eller sommarmys... Efter jobb och förskola åker vi till stan och shoppar lite, äter lite och kanske blir det glass på torget till efterrätt innan vi åker hem igen. Det ska bli mysigt! Och skönt att göra något som hör sommaren till som inte har med målning att göra...

Angående målningen så har jag varit inne i olika stadier. Innan, när jag såg fram emot det med nån slags skräck över hur jobbigt och slitigt det skulle bli. Efter några veckor, när jag inte tyckte att det var så farligt, det gick ganska fort och var roligt att se nån slags förändring. Och nu, mot slutet, fast det är en hel del kvar, tar det aldrig slut?! Jag vill börja göra fint ute, vara klar med grovjobbet, lägga på en fin duk, måla de nya stolarna, klippa buskar, göra fint och ta det lugnt utan dåligt samvete...

Men det är fortfarande roligt att se förändringarna. Igår blev nya räcket till balkongen nästan klart, och det blev jättefint! Det är roligt när idéerna visar sig vara bra även i praktiken.

Jag hade tänkt lägga ut en före och en efterbild, och det tänker jag fortfarande. Kanske i slutet av sommaren, om vi blir klara nån gång...
 

Titta gärna på mina silversmycken.
 

Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa

Det är både för- och nackdelen med att måla... det går relativt fort i perioder... medan det andra stunder tar evigheter.



Ser fram emot bilderna:.)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback